Nyhetsbrev fra banen 26.04.24

Av: Øystein Schille  |  Publisert: 26. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Rangen er åpen, og det spirer på banene

Hei alle medlemmer!

Da har vi offisielt åpnet for sesongen! Driving rangen er oppe og går fra og med i dag. Vi har klart å få lagt inn en del drenering, og har gitt rangen en god runde med dressing med sand for å hjelpe oss gjennom sesongen. I forbindelse med denne dreneringen så har Pipelife vært så snille at de har sponset oss med dreneringsrør -tusen takk til Lars og Pipelife for det!
Kunstgress greenen og simulatorsenteret er også i full drift.

Jeg er veldig glad for å kunne melde at vi ser gode resultater fra arbeidet som har blitt gjort på greenene så langt! Det har vært veldig kaldt den siste tiden, så å se at gresset faktisk spirer, er vi veldig glade for. Greenene på Vestmork er klippet en gang, og greenene på Østmork vil bli klippet neste uke. Vi bruker fortsatt vekstduker for å øke temperaturen i overflaten.

Banene har tørket bra opp etter snøsmeltingen, og fra neste uke ser det ut som om temperaturene endelig bedrer seg. Dette vil gjøre det mulig å jobbe med overflatene våre, og vi håper og tror vi vil se store forandringer de kommende ukene.

Vi har begynt å vertikalskjære og så teesteder, og vil følge opp med topdressing og gjødsling så de blir klare for sesongen. Vil vil også straks starte arbeidet med å sette opp de nye hullskiltene våre.

Vi kommer tilbake med en ny oppdatering neste uke angående åpning av Vestmork. God helg!

Vennlig hilsen Jonny og bane-staben